THY’nin Başarısı Harvard’da Ders Oldu

THY’nin Başarısı Harvard’da Ders Oldu

Son yıllarda yaptığı başarılı hamlelerle hızla büyüyen ve dünya havayolu şirketleri arasında ilk sıralara giren Türk Hava Yollarının (THY) başarısı ve büyüme hikayesi, ABD’de dünyaca ünlü Harvard Business School’un işletme yüksek lisans programında ça-lışma konusu yapıldı.
BAŞARIYA UZANAN HİKAYE
Boston’daki Harvard Business School’da (HBS) “TurkishAir-lines: WidenYour World” adı altında düzenlenen durum ça-lışmasında (casestudy) sunum yapan THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY’nin başarıya uzanan hikayesini, vizyonunu ve geleceğe dair planlarını, Harvardlı öğrencilerle paylaştı. HBS’nin işletme yüksek lisans programında (MBA) eğitim alabilmek için daha önce 2 ila 4 yıl bir şirkette üst düzey yö-neticilik yapmış öğrencilerin ilgiyle dinlediği ders sonra-sında, gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kotil, sunumunun büyük ilgi topladığını söyledi

1 MİLYONDAN 14 MİLYONA
Kotil, bir kamu şir-keti olan THY’nin 2006’da borsada özelleşmesinden sonra her şeyin değiştiğini vurgulayarak, 2004’te Orta Doğu’ya açılan 24 hattın, THY’nin kaderini tkilediğinin altını çizdi. Bu hatlar sayesinde Avrupa-Orta Doğu bağlantı-sının sağlandığını ve THY’nin transfer yolcuları çektiğini vur-gulayan Kotil, 2004’ten bugü-ne kadar THY’nin transit yolcu sayısının 1 milyondan 14 mil-yona çıktığını ve şirket cirosu-nun yarısını transfer yolcuların oluşturduğunu belirtti.
TÜRK ŞİRKETİ ADINA BİR İLK
Kotil, HBS’nin THY ile ilgili 2003-2013 yıllarındaki kap-samlı durum çalışmasının bir Türk şirketi adına ilk olduğunu da sözlerine ekledi. THY’nin akademik açıdan incelenmesini onur verici olarak değer-lendiren Kotil konuşmasını şöyle sürdürdü:“Harvardlı öğrencilerin yüzde 30’u daha önce THY’yi kullanmış. İstanbul’un coğrafi olarak Avru-pa, Asya ve Afrika’yı birbirine bağlamada çok avantajlı bir konumda bulunduğunu söy-lediler. Atatürk Havalima’nın geçen yıl Frankfurt’takini geride bıraktığına ve yeni havalimanıyla İstanbul’un coğrafi avantajının çok daha artacağına işaret ettiler.”
HEDEF: “AMERİKA VE ASYA”
Amerika kıtasında hedefleri-nin yüksek olduğunun altını çizen Kotil, “Latin Amerika, bizim yeni Afrika kıtamız ola-cak. Afrika’da 4’ten 48 noktaya kadar geldik. Amerika’da ve Uzak Doğu’da bayağı enerji harcıyoruz. Çünkü bu iki uçta kendimizi daha iyi yerlere ge-tirmemiz gerekiyor. Almanya, Rusya, Fransa, Afrika ve Orta Doğu’da çok iyi biliniyoruz. Şimdi sıra iki uçta; ABD başta olmak üzere Amerika kıtası ve Çin başta olmak üzere Asya Kıtası’nda birçok atılımlar gö-receksiniz” diye konuştu.
Amerika ve Asya’da marka oluşturmanın önemine işaret eden yetkililere göre; THY’nin havayolu şirketleri arasında marka değeri, Birleşik Arap Emirlikleri havayolu şirketi Emirates’ten sonra dünyada ikinci durumda.

Bu gönderiyi paylaş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir